Forum Maulidur Rasul

Pada hari ini (Jumaat, 12 Mac 2010), Dato' Malek Noor dan Haji Habin Faisal Mohamed telah menghadiri satu program forum bertempat di SM Teknik Kuala Selangor, Batang Berjuntai Selangor. Forum kali ini sempena Maulidur Rasul anjuran Panitia Pendidikan Islam SM Teknik dibawah kelolaan Ustaz Mohd Zamany Yaakub yang juga menjadi Moderator.

Forum kali ini mengupas tajuk Rasulullah Idola Sepanjang Zaman. Ketua Panitia Pendidikan Islam iaitu Ustaz Mohd Zamany Yaakub yang juga merupakan moderator bagi forum kali ini menekankan kepada peri pentingnya menjadikan Rasulullah sebagai ikutan atau idola sepanjang zaman.

Haji Habin Faisal Mohamed yang merupakan panel pertama dalam forum kali ini menerangkan tentang perjalanan hidup Rasul adalah merupakan ikutan dan Idola kepada umat manusia sepanjang zaman. Beliau juga menekankan peri pentingnya menjaga akhlak sebagaimana yang dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w. dan ditunjukkan oleh baginda dalam siirah hidup baginda.

Dato' Malek Noor yang merupakan panel kedua menekankan juga tentang konsep akhlak serta berrkongsi sedikit pengalaman beliau selama ini sebagai tauladan dan panduan bagi generasi muda terutama para pelajar yang hadir dalam forum ini. Beliau juga mengingatkan tentang pentingnya ilmu serta sentiasa berada dalam landasan yang ditetapkan oleh agama untuk lebih berjaya dalam hidup. Disiplin adalah asas utama kepada kejayaan.

Adios...!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan