Forum Maulidur Rasul

Pada hari ini (Sabtu, 27 Februari 2010), Forum Perdana di adakan di Karnival Sempena Maulidur Rasul 1431H. Karnival ini di adakan selama 5 hari bermula dari 24 Februari dan berakhir pada 28 Februari 2010.

Karnival selama 5 hari ini di anjurkan oleh Sukarelawan Muslim Perak (Semarak) Kawasan Taiping dengan kerjasama Wadah Event Management serta Jabatan Agama Islam Perak. Antara penaja kepada karnival ini adalah KODANA Berhad, Bertam Padu Enterprise, Safa dan Craft Idea.

Forum pada malam hari ini membincangkan tentang peri pentingnya menjadikan Rasulullah sebagai idola dan ikutan sepanjang zaman. Antara ahli panel yang terlibat ialah Haji Habin Faisal bin Haji Mohamed (Pengarah Urusan Great MALEK NOOR Consultancy), Wan Aishah Wan Arifin (Bekas Penyanyi & Artis Popular) dan Ismail Zainuddin (Mal- bekas vokalis kumpulan WING) dan dipengerusikan oleh Haji Haslin bin Baharim (Pengarah Eksekutif Great MALEK NOOR Consultancy). Sepatutnya pada malam ini, antara panel forumnya ialah Dato' Malek Noor sendiri tetapi kerana beliau terpaksa berada di Saigon, Vietnam menghadiri persidangan sehingga esok (28 Februari 2010).

Forum Perdana pada malam ini yang di selitkan dengan nyanyian yang dinyanyikan sendiri oleh panel yang terdiri dari Aishah dan Mal-Wing sebanyak 6 buah lagu. Ianya mendapat sambutan yang hangat dari hadirin yang menghadiri Karnival Maulidur Rasul ini. Di karnival ini, yang berlangsung selama 5 hari ini menyediakan pelbagai aktiviti dan program yang menarik serta gerai jualan. Berkonsepkan hiburan dan ilmu pengetahuan serta penerapan nilai yang baik yang berfokuskan kepada golongan muda dan remaja secara khususnya dan pengunjung karnival secara amnya.

Adios..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan