Ceramah Maulidur Rasul

Pada hari ini (Jumaat, 26 Februari 2010), Pengarah Urusan Great MALEK NOOR Consultancy, iaitu Haji Habin Faisal bin Mohamed telah di jemput untuk menyampaikan Ceramah sempena Maulidur Rasul. Program tersebutbertempat di Surau Ar- Rahimah Puncak Alam Fasa 1.

Di dalam program tersebut yang dihadiri oleh penduduk setempat mendapat sambutan yang meriah. Dan Haji Habin Faisal bin Haji Mohamed telah menekankan peri pentingnya menghidupkan kembali sunnah Nabi s.a.w. dizaman ini demi menjamin masa depan umat Islam seluruhnya.

Disamping itu juga, ummat Islam perlulah kuat dan hebat dari segi ekonomi yang bakal menjamin kesinambungan perjuangan Rasulullah s.a.w. Beliau menekankan peri pentingnya ekonomi sebagaimana yang diberi penekanan oleh Baginda s.a.w. sendiri ketika hayat Baginda s.a.w. dan bagaimana baginda mengukuhkan ekonomi baginda dan pera sahabat sebagaimana yang disebutkan di dalam siirah (perjalanan hidup) Rasulullah s.a.w. itu sendiri.

Semoga program tersebut akan melahirkan lebih ramai ummat Islam yang berdaya saing dan juga mengamalkan serta menghidupkan kembali sunnah Rasulullah s.a.w. serta mempraktikkan di dalam kehidupan seharian mereka.

Adios..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan